Külastage ka meie ametlikku Facebook lehte!

Auto ettevalmistus rajapäevaks

Honda-Club'i üritused, kommentaarid, fotod, videod...
Kasutaja avatar
HoCi
#Juhatuse liige
Postitusi: 11715
Liitunud: 11 Juun 2003 23:44
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas HoCi » 06 Mär 2014 21:54

Pilt

Seoses sellega, et ma ise tegelen hobikorras ringrajasõiduga ja olen varasemalt tegelenud natuke autospordiga, on aastate jooksul paljud inimesed küsinud nõu, millele peaks auto juures tähelepanu pöörama enne seda, kui ta mõnele rajapäevale sõitma läheb. Panin lõpuks kirja mõned punktid, mis on minu jaoks auto juures alati tähtis korras hoida, sest tegelikult mängime me ju teatud määral iseenda tervise ja eluga. Kindlasti on tähtsaid asju veel aga alltoodud punktid on minu jaoks rajapäeva ettevalmistuse A&O, mille tegemata jätmine võib tagantjärgi kalliks maksma minna ka tervise või rahakoti mõttes.
Loomulikult on need punktid tähtsad ka igapäevases liikluses osalemisel, kuna lisaks enda tervise ja eluga mängimisel riskid ka enda ümber olevate inimeste tervise/eluga. (HoCi)


Sillaosad

Oma kogemusel võin öelda, et rajapäevadel sõitmine ei kuluta sillaosasid oluliselt rohkem, kui igapäevaliikluses osalemine. Siiski on rajapäevadel sillaosadele mõjuvad jõud suuremad, kui tavaliikluses ja sellepärast on tähtis hoida sillaosad võimalikult tihedad. Väsinud sillaosad mõjutavad väga palju auto juhitavust, sest kui puksid on väsinud, siis õõtsad mängivad tavapärasest palju rohkem ning sildade geomeetria muutub kardinaalselt. Kui sillastendis on rataste kokkujooks paika pandud kraadides ning tavaliselt on see mõned kraadid kokku- või lahkujooksu, siis väsinud sillaosadega võib piirsituatsioonides olla kokkujooks paigast ära isegi üle 10 kraadi. Kui juba paar kraadi siia-sinna mõjutab auto juhitavust märgatavalt, kujutage ette, kui palju mõjutab nii suur geomeetriamuutus juhitavust. (HoCi)

Sillaosades kindlasti kontrollida ka lõtkusid. Iga lõtk lõhub oluliselt rohkem kui "tihe" sild. Järjest rohkem ja suurema inertsiga hakkavad osad üksteist lõhkuma. Ilmselgelt mõjub see laastavalt juhitavusele ja suurendab oluliselt purunemise riski. (Axxept)


Rattamutrid/Poldid
Enne ja peale igat nö. kiiret sessiooni võiks üle käia rattamutrid/poldid. Ei ole harv juhus, kui peale sõitu on poldid/mutrid ennast lõdvaks või täitsa lahti keeranud. Tagajärgedest pole mõtet ilmselt rääkidagi... (Axxept)


Mootoririhmad

Mootoril on hunnik rihmasid aga kõige tähtsam neist on hammasrihm/mootorikett. Hammasrihm vajab iga teatud kilomeetrite või aastate järel vahetust (üldiselt uuena 120 000km ja järgmised 100 000km). Mootoriketti peetakse „eluaegseks“ aga reaalsuses vajab ka tema tähelepanu. Kui sa ei tea, kuna hammasrihm on vahetatud või kuuled kahtlast keti „lagisemist“, siis lase need üle kontrollida ja vajadusel ära vahetada. See kulutus on jällegi piisk meres võrreldes mootori remondiga, sest enamustel Honda mootoritel lõpeb mootoririhma/keti „üleviskamine“ või purunemine mootoriremondiga, kuna klapid saavad kolbidega kokku.
Ülejäänud rihmade vahetamine on üldiselt lihtne ning need rihmad ei maksa üldiselt palju nii, et kui näete, et neil on sees praod või näevad lihtsalt vanad välja, siis igaks juhuks võiks need ära vahetada, et rajapäeval huvitavaid üllatusi poleks. (HoCi)


Jahutusvedelik

Lisaks mootoriõlile aitab mootori jahutamisele kaasa jahutusvedelik. Kui te pole kindel, kui ammu teie jahutusvedelik on vahetatud, siis vahetage see kindluse mõttes ära, sest see kulutus on olematu võrreldes mootoriremondiga. Kasutage ainult teie auto mootorisse mõeldud jahutusvedelikku. Honda mootoritel on alumiiniumist detaile nii, et jahutusvedelik peaks olema sobiv alum. Detailidele. Ärge kasutage jahutussüsteemis tavalist vett. NB! Jahutusvedeliku keemistemperatuur on kõrgem, kui tavalisel veel. (HoCi)


Termostaat

Nii väike asi aga otsustab kogu teie mootori jätkusuutlikkuse. Termostaat otsustab, kas jahutusring avatakse suurele ringile või mitte. Suur ring on siis ring, mis laseb jahutusvedeliku läbi radiaatori, et seda jahutada. Kui te pole kindel oma termostaadi töökindluses, siis vahetage see ära. Minu kogemus on näidanud, et b-osa termostaadid võivad jääda kinni nii, et teie südamerahu huvides soovitan teha see kulutus ning osta tehase originaal (a-osa) termostaat. (HoCi)


Pidurikettad, piduriklotsid ja pidurivedelik

Panin nad kõik kokku, sest ühel pole tähtsust ilma teiseta.
Alustame piduriketastest. Pidurikettad ei tohiks olla rajapäevale minnes ülemäära kulunud, sest see võib lõppeda piduriketta purunemisega. Mina hindan ketta kulumist üldiselt välimise diameetri ääre järgi. Kui sinna tekib klotsist üks väga märgatav kõrgem äär (ketta keskosa on ära kulunud ja äär on väga tuntav näpu all), siis tõenäoliselt ootab varsti ees piduriketaste vahetus. Kui õigesti mäletan, siis ette nähtud kulumine on pidurikettal ainult mõni millimeeter, siis peaks selle juba ära vahetama.
Piduriklotsid on rajapäeval väga olulised, sest minu kogemus näitab, et tavaklotsidega kipuvad pidurid ära kaduma ning see pole üldse tore üllatus, kui sul juhtub 100+km/h kiirusel. Kui tunned, et rajapäevad on teema sinu jaoks ka edaspidi, siis soovitaksin osta korralikumad klotsid, mis on mõeldud taluma ka kõrgemaid temperatuure.
Mis kõige tähtsam! Heast klotsist pole suurt kasu, kui pidurivedelik ütleb töölepingu üles. Ehk siis ta läheb kõrge temperatuuri tõttu keema ning pidurid kaovad. Kasutage kõrgema keemistemperatuuriga pidurivedelikke. NB! Ärge kasutage ka tänaval odavaid pidurivedelikke, sest odavad pidurivedelikud koguvad kiiresti niiskust ja seetõttu saate ka nii tihti kolbe pidurisuportis vahetada, sest nad lihtsalt lähevad rooste. (HoCi)

Nagu ka teiste poolt mainitud, peaks eelistama Racing piduriõli. Vanematel (kuid mitte ainult) autodel võiks piduritega tegeledes silmad üle lasta ka pidurivoolikutelt. (Axxept)

Mootoriõli

Ma ei hakka rääkima, et mootor ei tohiks lekkida, sest see on loodetavasti igaühele iseenesest mõistetav. Küll aga räägin ma mootoriõlist, sest see on mootorile sama tähtis, kui sulle vereringlus ja vere kvaliteet. Mootoriõlil on mitmeid ülesandeid ning ta peab neis kõigis olema hea (hõõrdumise vähendamine, mootori puhastamine, mootori jahutamine, korrudeerumise ärahoidmine jne). Minu jutu point on see, et ärge hoidke kokku õli pealt. Samuti pole mõtet rajapäevale minna õliga, mille hooldusvälp on õigepea kätte jõudmas. See õli pole enam suure tõenäosusega oma tippvormis aga rajapäeval vajate just tippvormis mootoriõli.
Räägiksin natuke ka õli viskoossusest. Vale arusaam on see, et tavalise tehasest soovitatava õliga pole mõtet rajapäevale minna, sest ta läheb liiga „vedelaks nagu vesi“. Tegelikult võib minna selle õliga rajapäevale aga asja tuleb võtta mõistusega. Võtame näiteks 5W-30 õli, mida pannakse Honda Civic Type-R’ile (2006-ja edasi). Selle esimene number 5W näitab tema viskoossust külmkäivitamisel. Teine number 30 näitab tema viskoossust 100 kraadi (celsius) juures. Mida madalam on see number, seda madalam on tema viskoossus selle temperatuuri juures ehk siis seda „vedelam“ ta on. Kui õli läheb liiga „vedelaks“, siis hakkab tema tekitav õlikile katkema ja seda suurem on võimalus kahjustada mootorit. Samuti kukub õlirõhk sellistel õlidel kiiremini kõrgema temperatuuriga.
Aga miks kasutatakse neid madalama numbriga õlisid? Võite selle eest tänada autodele kehtivaid EURO nõudeid. Kõige lihtsamalt võib öelda, et mida madalam on see viimane number, seda kütusäästlikum on see õli aga tema kuumataluvus pole nii suur, kui 40,50,60 lõpuga õlidel. Rohkem detailidesse pole mõtet siinkohal laskuda aga jutu mõte on see, et mida madalama viimase numbriga õli on teil mootoris, seda rohkem jälgige õlitemperatuuri, et see väga kõrgele ei läheks. Kui teil pole õlitemp. näidikut autol, siis minu soovitus oleks teha lihtsalt lühemaid sõidusessioone (ntx. 3-4 ringi auto24ringil). Soovitatav oleks siiski paigaldada pidevalt rajapäevadel kasutataval autol õlitemperatuuri ja –rõhu andur, et omada ülevaadet ning vältida sellelaadseid probleeme.
Üks tähtis asi veel! Õlitase olgu alati maksimumis. Soovitaks seda kontrollida kindluse mõttes peale igat sõidusessiooni. Mina hoian rajapäeval sõites õlitaset isegi mõned millimeetrid kõrgemal maksimumist, sest mida rohkem õli on süsteemis, seda väiksem võimalus on, et kurvis jääb õlivõttur kuivale. Kes otsustab samamoodi teha, siis teete seda omal vastutusel .
Ja kui juba mainisin õluvõtturit, siis räägiks ka riskist, et kurvides mõjuvad auto õlile väga suured jõud ning õlipannis liigub õli sel hetkel ühte panni äärde. On risk, et õlivõttur ei saa õli kätte ning mootori õlisüsteemis õlirõhk langeb. Selle tagajärjel võib mootor saada viga. Seepärast mainisin eespool, kui tähtis on õlitaseme maksimumis hoidmine. (HoCi)


Varustuse kott/kast
Kui rajale minna ja vähegi võimalust on võiks tekitada kasti/koti vms. Seal võiks olla nn. esmaabi asjad (nt. varu küünlad, mõni jupp erinevaid voolikuid, "nipukad", klambrid, teipi, mõni polt-mutter, varu kaitsmed,manomeeter jne.). Mõistlik oleks ka kui oleks natuke õli ja jahutusvedelikku kaasas. Tõenäosus, et neid vaja läheb on väike, aga kui peaks tekkima vajadus on hirmus hea kui midagi võtta on. (Axxept)



Kordan veelkord, et rajapäeval on kiirused üldiselt päris suured ning kui teil auto tehnilise seisukorra pärast midagi rajal juhtub, siis tõenäoliselt läheb see tunduvalt kallimaks, kui oleks maksma läinud nende probleemide ennetamise kulu rahas enne rajapäeva. Lisaks rikute ära enda tuju ning võibolla ka teiste sõitjate rajapäeva.
Rajapäevad, autoklubide treeningpäevad ja võistlused pole sõidud mõisa peale nii, et ärge võtke üleliigseid riske. Valmistage auto korralikult sõiduks ette, kasutage nõutud turvavarustust ning tundke rõõmu mõnusast päevast ning heast seltskonnast :)

Edu ja näeme rajal!
Viimati muutis HoCi, 06 Mär 2014 22:08, muudetud 2 korda kokku.
FASTIME.EE - KÕIK VAJALIK KIIREKS SÕIDUKS (kirjuta mulle, kui midagi vaja :) )
RACE.EE - Hondale LSD, Peaülekanded, Sünkronisaatorid ja palju muud.
Pilt

Kasutaja avatar
Lauri_s
#Juhatuse esimees
Postitusi: 4439
Liitunud: 22 Nov 2006 20:05
Asukoht: Tallinn/Klooga

PostitusPostitas Lauri_s » 06 Mär 2014 22:04

Väga asjalik teema :pray: Kõigile rajapäeva huvilistele kindlasti ABC olulisusega, tegin teema ka kleepsuks, et oleks alati nähtaval!

Kui plaanite rajale minna, siis käige siinsed punktid läb ning võite üksjagu kergema südamega paugutama minna :dragster:
www.hondatuning.ee <- Erinevat head kraami leiad siit.
www.indome.ee <- Tark kodu 500€ eest? Vaata järgi!

Kasutaja avatar
Jackpuuk
#Honda-Club Member
Postitusi: 5378
Liitunud: 23 Mai 2009 22:58
Asukoht: Pärnu, enamik aega garaazis, kahjuks mitte Honda pärast.

PostitusPostitas Jackpuuk » 06 Mär 2014 22:42

Veiksi jutt on piibel rajale esmakordselt minejate jaoks!!!!! Lisaks pidurite kohta, vedelik soovitatav vahetada kangema tempitaluvusega olluse vastu, ketaste vahed roostest puhtaks nokkida, tänavaklotsid saavad A24 ringil suht kähku otsa, tagavara jooks on KOHUSTUSLIK, et koju tagasi saaksite. Pidurite mõõtusid on niipalju erinevaid, et isegi meil ei pruugi garaazis neid ka pruugituna leiduda (generatsioonide erinevus jne).

Miks A24 niimoodi pidureid tapab? Isegi natuke väledama stock auto puhul algavad mahapidurdused kiirematel lõikudel 150-170 kiiruse juures ja maha pidurdada stock auto puhul umbes pooleni sellest.
Pidurid on tähtsamad kui võimas mootor!!!
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni
Honda CRX II gen (möirgab jälle täiel rinnal)
Honda Accord Aerodeck perevagun.
09.08.2013 sai minust abielumees (jätkuvalt abielus)
Kui sul tõesti asja on, siis helista 53 093 664

Kasutaja avatar
joristaja
Honda Lover
Postitusi: 59
Liitunud: 18 Veebr 2014 14:49
Asukoht: Tartu

PostitusPostitas joristaja » 06 Apr 2014 18:14

Mis ring see a24 on? Audru või? Seal on kiire sõit tõesti. Ja mis vedelikku te siis soovitate?
Tegelikult mõtlesin veel kuhugi teema teha harrastajate suhtes. Et kui palju on hondaklubis kasutajaid kes käivad või plaanivad minna rahvaspordi üritustele. Igamehe rallysprint jne. Iga kuu kuskil mingi sõit ikka toimub ja plaan on endal ka kuskil üks kiirem tiir teha. Seega kas on siin selliste huvidega foorumlasi?

Kasutaja avatar
HoCi
#Juhatuse liige
Postitusi: 11715
Liitunud: 11 Juun 2003 23:44
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas HoCi » 23 Mär 2015 09:44

Parem vastus hilja, kui mitte kunagi :)

Joristaja, ma ise sõitsin rahvasprindi karikasarju 2007-2008 aastal ja siis oli meil eraldi koht, kuhu kirjutasin võistluse tulemustest ja oma emotsioonidest. See koht on meil foorumis endiselt olemas aga peitu pandud, kuna sellest on lihtsalt nii palju aega möödas.

Jaak, tegelikult sellest piduri "ollusest" on mul seal tekstis juttu ka:

"Mis kõige tähtsam! Heast klotsist pole suurt kasu, kui pidurivedelik ütleb töölepingu üles. Ehk siis ta läheb kõrge temperatuuri tõttu keema ning pidurid kaovad. Kasutage kõrgema keemistemperatuuriga pidurivedelikke. NB! Ärge kasutage ka tänaval odavaid pidurivedelikke, sest odavad pidurivedelikud koguvad kiiresti niiskust ja seetõttu saate ka nii tihti kolbe pidurisuportis vahetada, sest nad lihtsalt lähevad rooste."
FASTIME.EE - KÕIK VAJALIK KIIREKS SÕIDUKS (kirjuta mulle, kui midagi vaja :) )
RACE.EE - Hondale LSD, Peaülekanded, Sünkronisaatorid ja palju muud.
Pilt

Kasutaja avatar
Chris
Honda Paranoic
Postitusi: 2718
Liitunud: 24 Juun 2005 13:34
Asukoht: Tallinn

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas Chris » 23 Mär 2015 16:23

Hea teema.
Lisada tasuks veel jutt rehvidest ja rehvirõhust.
:gent:
----------------------------------------------------
:076:

Kasutaja avatar
HoCi
#Juhatuse liige
Postitusi: 11715
Liitunud: 11 Juun 2003 23:44
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas HoCi » 31 Mär 2015 14:12

Hea mõte! Kui aega saan, siis püüan sellest ka kirjutada natuke.
FASTIME.EE - KÕIK VAJALIK KIIREKS SÕIDUKS (kirjuta mulle, kui midagi vaja :) )
RACE.EE - Hondale LSD, Peaülekanded, Sünkronisaatorid ja palju muud.
Pilt

Kasutaja avatar
uus
#Honda-Club Member
Postitusi: 1278
Liitunud: 26 Mai 2004 15:30
Asukoht: Nõuni
Kontakt:

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas uus » 07 Juul 2015 20:45

Kas piduriklotse peab ka sisse sõitma?
Nimelt panin audrus kohapeal uued klotsid ja vähem kui kahe tunniga olid kahinad salongis ehk siis otsas. tegu tava klotsiga.

Kasutaja avatar
Jackpuuk
#Honda-Club Member
Postitusi: 5378
Liitunud: 23 Mai 2009 22:58
Asukoht: Pärnu, enamik aega garaazis, kahjuks mitte Honda pärast.

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas Jackpuuk » 09 Juul 2015 19:50

Tavaklots saabki selle raja peal mõnede ringidega otsa, kui vähegi tempot arendada. CRX-iga esimesed prooviringid Audrus, 15 ringi (koos soojendus ja jahutusringidega) ja esimesed klotsid olid kahe kolmandiku pealt praktiliselt rauas. Ferodo Premieridega seda probleemi polnud (umbes 150 km. rajal ja kolmandik kadunud) Küll tahavad Premierid tunduvalt raskema jalaga pidurdamist. Tänavaklots pidurdab paremini, aga kulub kah mitu korda kiiremini.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni
Honda CRX II gen (möirgab jälle täiel rinnal)
Honda Accord Aerodeck perevagun.
09.08.2013 sai minust abielumees (jätkuvalt abielus)
Kui sul tõesti asja on, siis helista 53 093 664

Kasutaja avatar
HoCi
#Juhatuse liige
Postitusi: 11715
Liitunud: 11 Juun 2003 23:44
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas HoCi » 09 Juul 2015 21:33

Kui võrrelda rajaklotsi ja tänavaklotsi, siis rajaklots on üldiselt just tundlikum ehk siis vähesema jalavajutuse peale pidurdab autot rohkem. Vastupidavuse osas on tavaklotside puhul kõik konkreetses klotsis kinni...eks pead neid b-osa tänavaklotse lihtsalt katsetama.
FASTIME.EE - KÕIK VAJALIK KIIREKS SÕIDUKS (kirjuta mulle, kui midagi vaja :) )
RACE.EE - Hondale LSD, Peaülekanded, Sünkronisaatorid ja palju muud.
Pilt

eieikuean
Stock user
Postitusi: 3
Liitunud: 27 Aug 2015 10:00
Telefon: +66985412365

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas eieikuean » 03 Nov 2015 06:02

tagavara jooks on KOHUSTUSLIK, et koju tagasi saaksite. Pidurite mõõtusid on niipalju erinevaid,
ทางเข้าฮอลิเดย์ พาเลซ

Kasutaja avatar
HoCi
#Juhatuse liige
Postitusi: 11715
Liitunud: 11 Juun 2003 23:44
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas HoCi » 05 Nov 2015 00:03

Uuendasin natuke esimest postitust Axxept (Taavo) lisanditega. Tänud sulle! :)
Kes tunneb, et seal on veel midagi tähtsat puudu, siis saatke mulle privaatsõnumiga tekst ja lisan selle esimesse posti, et teema liiga lohisevaks ei läheks.

Rehvidest ja rehvirõhust püüan mingi hetk hiljem kirjutada. Keegi teine võib muidugi ka initsiatiivi haarata! :)
FASTIME.EE - KÕIK VAJALIK KIIREKS SÕIDUKS (kirjuta mulle, kui midagi vaja :) )
RACE.EE - Hondale LSD, Peaülekanded, Sünkronisaatorid ja palju muud.
Pilt

Kasutaja avatar
Jackpuuk
#Honda-Club Member
Postitusi: 5378
Liitunud: 23 Mai 2009 22:58
Asukoht: Pärnu, enamik aega garaazis, kahjuks mitte Honda pärast.

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas Jackpuuk » 11 Apr 2016 18:54

Veiks, ma arvutis suht äpukene, seega kriban siia (saad ju hiljem kustutada). lämmastikuga rehvide täitmine on sellest hea, et rõhk muutub suht vähe rehvidele koormust andes, lekib kah vähem. Aga! CRX-i all Hankook Ventus 2 me toimima ei saanudki (muidugi oli probleem selles kah, et juba teise ringiga läks mootor keema). Ja sõitsime pmst. ainult esipiduritega, sest nii vanal autol on piduriregulaator ammu enne mind juba kinni jäänud.
Enne rinkale minekut tuleb auto korralikult üle käia, muidu tapate enda või kellegi teise ära (rääkimata autost).
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni
Honda CRX II gen (möirgab jälle täiel rinnal)
Honda Accord Aerodeck perevagun.
09.08.2013 sai minust abielumees (jätkuvalt abielus)
Kui sul tõesti asja on, siis helista 53 093 664

Kasutaja avatar
Ralf
#Honda-Club Member
Postitusi: 5094
Liitunud: 12 Okt 2004 09:34
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas Ralf » 09 Sept 2017 04:35

Jack, kle alustame sellest, et kõigepealt, mis rehvidega üle üldse rajale minna?! Igasugune saast, mis on üle 5 aasta vana on juba külgedelt lekkiv ja pidamiselt võrreldav hiina saastaga, mid saab kõikvõimaliks toidukauplustest. :) N2O, ehk siis täpsustame, mitte puhta lämmastikuga vaid lämmastik oksiidiga täidetud rehvid alluvad temperatuuri kõikumistele halvemini kui tavaõhuga sõidetud rehvid. N2O, ehk siis kui tavalise õhu puhul on Lämmastiku 75% ja ülejäänu on vesi (piltlikult), siis N2O puhul on 95% lämmastik ja ülejäänu vesi (jälle piltlikult, targemad võiksid avaramalt vaadata, kui manual lubab! :)
Ehk siis lämmastiku ühend keelab rehvil mõtlematu käitumise, on stabiilsem, ei allu temperatuuri kõikumistele (a'la kiirus, väline temp ja asfaldi temp, kui palju järest ja kui palju kohapeal).
Tegelen motoriseeritud 2-3 rattalistega. Punnvõrr on abimootoriga jalgratas, motikas on retro ja bike on midagi pedaalidega. kaasaegselt õige termin on mootorratas. :D Hooldus ja lihtsam remont. kindlustuslaksud ja kohandamine sõltuvalt tingimustest ja võimalustest kuhu iganes.

Kasutaja avatar
Ralf
#Honda-Club Member
Postitusi: 5094
Liitunud: 12 Okt 2004 09:34
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas Ralf » 09 Sept 2017 04:36

5 aastat veel kuidagi, kuid üle selle - olge parem tänaval edasi! Soe soovitus! Pole mõttet rajale ronida 7 aastat vanade juustudega, mis odavalt Rimist ostetud ja siis on sild paigast, välised servad kulunud jne. :) Oli kunagi selline juhus. :)
Tegelen motoriseeritud 2-3 rattalistega. Punnvõrr on abimootoriga jalgratas, motikas on retro ja bike on midagi pedaalidega. kaasaegselt õige termin on mootorratas. :D Hooldus ja lihtsam remont. kindlustuslaksud ja kohandamine sõltuvalt tingimustest ja võimalustest kuhu iganes.

Kasutaja avatar
Jackpuuk
#Honda-Club Member
Postitusi: 5378
Liitunud: 23 Mai 2009 22:58
Asukoht: Pärnu, enamik aega garaazis, kahjuks mitte Honda pärast.

Re: Auto ettevalmistus rajapäevaks

PostitusPostitas Jackpuuk » 09 Sept 2017 20:38

Ralf kirjutas:5 aastat veel kuidagi, kuid üle selle - olge parem tänaval edasi! Soe soovitus! Pole mõttet rajale ronida 7 aastat vanade juustudega, mis odavalt Rimist ostetud ja siis on sild paigast, välised servad kulunud jne. :) Oli kunagi selline juhus. :)

Ei vaidlusta! Enda kogemus Rapla rajalt 8 aastat vanade rehvidega (kirja küll ja veel), ei pea need ei piki ega põiki. Tegin märja rajakatte puhul kannaka, et arugi ei saanud (prooviringide ajal, häbi mulle) :frown:! Aga samas saate vähemalt aru, millega te tegelikult sõidate ja mis nende puhul valesti on.
5000 pööret toob naeratuse näole, 7000 venitab selle kõrvuni
Honda CRX II gen (möirgab jälle täiel rinnal)
Honda Accord Aerodeck perevagun.
09.08.2013 sai minust abielumees (jätkuvalt abielus)
Kui sul tõesti asja on, siis helista 53 093 664


Mine



Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline